Leczenie kanałowe na 1 wizycie pod mikroskopem Warszawa

leczenie kanałowe pod mikroskopem warszawa

Leczenie kanałowe pod mikroskopem to z reguły ostatnia deska ratunku dla Twojego zęba. Stosuje się je w momencie, kiedy próchnica opanowała już miazgę oraz kanały. Dawniej taki ząb należało usunąć, aby nie powodował dalszych powikłań zdrowotnych. Przy obecnym stanie wiedzy, ząb wyleczony kanałowo pod mikroskopem może służyć nam przez wiele lat.

Czym jest leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe polega na usunięciu zainfekowanej miazgi oraz oczyszczeniu kanałów zębowych, a następnie wypełnieniu ich materiałem biokompatybilnym - rozgrzaną gutaperką. Następnie dentysta zabezpiecza ząb przed ponownym dostaniem się bakterii. W zależności od stopnia zniszczenia zęba stosuje wypełnienie wykonywane bezpośrednio w gabinecie (plombę) lub pracę protetyczną, wykonywaną wspólnie z technikiem dentystycznym (korona, endokrona, inlay, onlay). Poprawna odbudowa utraconych tkanek odgrywa równie istotną rolę co leczenie kanałowe Warszawa.

Leczenie kanałowe na jednej wizycie metodą ekstyrpacji pod mikroskopem

leczenie kanałowe warszawa

Najczęściej leczenie kanałowe kojarzy się wielu pacjentom z bólem w trakcie kilkudniowego uśmiercania miazgi zęba. Dopiero w kolejnym kroku opracowywane są kanały zębowe. Leczenie prowadzone jest przez kilka wizyt. Zupełnie inaczej wygląda leczenie kanałowe tzw. metodą ekstyrpacji przyżyciowej, którą stosujemy we wszystkich przypadkach w naszej klinice. Jest ona znacznie szybsza (cały zabieg trwa od 1 do 2 godzin) i często jest wykonywany w trakcie jednego spotkania z pacjentem. Takie leczenie jest wygodniejsze i przede wszystkim bezbolesne dla pacjenta.

Metoda ekstyrpacji, zawsze rozpoczyna się od znieczulenia miejscowego, aby przeprowadzić zabieg usunięciu zainfekowanej bakteriami miazgi całkowicie bezboleśnie. Następnie czyszczone są kanały korzeniowe pod kontrolą endometru, który obrazowuje głębokość narzędzia oraz z użyciem mikroskopu, aby precyzyjnie zlokalizować kanały korzeniowe oraz wszelkie anomalie anatomiczne (rozgałęzienia, kanały dodatkowe) oraz inne stany wymagające leczenia (złamane narzędzie, perforacja). Po oczyszczeniu oraz zdezynfekowaniu kanałów, stomatolog endodonta szczelnie wypełnia je gutaperką, aby zamknąć drogę bakteriom do tkanek okołowierzchołkowych i zapobiec dostaniu się do organizmu. W wielu przypadkach na tym etapie robione jest również zdjęcie RTG potwierdzające dobrze wypełnione kanały. Ostatnim etapem jest odbudowa protetyczna oraz funkcyjna leczonego zęba za pomocą wypełnienia lub pracy pośredniej (korona, endokorona, inlay, onlay). Zabieg metodą ekstyrpacji z reguły zajmuje od 1h do 2h i jest znacznie wygodniejszą metodą leczenia dla pacjenta.

Leczenie endodontycznym w Dental Avenue zajmuje się:

lek. dent. Filip Al-Ayed

Endodonta, Protetyk

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku lekarsko-dentystycznym. W pracy zawodowej skupia się na leczeniu endodontycznym z użyciem mikroskopu i maszynowych systemów pilnikowych oraz restoracji zębów z użyciem włókna szklanego. Posiada również doświadczenie w skomplikowanych ekstrakcjach zębów. Jest nastawiony na dalszy rozwój posiadanych kwalifikacji oraz zdobywanie umiejętności z zakresu nowoczesnych technik stomatologicznych. Uczestnik wielu kursów i szkoleń z zakresu endodoncji mikroskopowej oraz odbudów estetycznych z bezpieczną przebudową zwarcia.

W Dental Avenue zajmuje się leczeniem endodontycznym pierwotnym i powtórnym z użyciem mikroskopu i nowych systemow endodontycznych (Reciproc Blue, V-TAPER, Mtwo), odbudowami z użyciem wkładów z włókna szklanego, odbudowami estetycznymi zębów przednich i bocznych metodą flow-injection, wykonuje stałe prace protetyczne, takie jak licówki i korony pełnoceramiczne, inlaye, onlaye, endokorony.

Bezbolesne leczenie kanałowe pod mikroskopem na 1 wizycie krok po kroku:

• Podanie znieczulenia miejscowego
  • Otwarcie komory zębowej
  • Usunięcie zainfekowanej miazgi
  • Oczyszczenie i opracowanie kanałów pod mikroskopem endodontycznym
  • Wypełnienie kanałów gutaperką
  • Odtworzenie funkcji i wyglądu zęba wypełnieniem lub pracą protetyczną

Leczennie kanałowe tylko w koferdamie

leczenie kanałowe koferdam

W naszej placówce dentysta endodonta zawsze korzysta z koferdamu w trakcie leczenia kanałowego. Koferdam to arkusz gumy, który służy w stomatologii w celu izolacji pola zabiegowego. W większości zabiegów stomatologicznych ślina jest wrogiem długoterminowego powodzenia. W koferdamie wykonuje się otwory w liczbie odpowiadającej liczbie leczonych zębów, a następnie nakłada na ząb/zęby i przytrzymuje klamrą do końca zabiegu. Z jednej strony zapewnia to idealną izolację zęba od śliny, a z drugiej ogranicza konieczność używania i ciągłej wymiany wałeczków z ligniny. Ponadto koferdam zabezpiecza pacjenta przed przypadkowym połknięciem lub zaaspirowaniem do dróg oddechowych narzędzi stomatologicznych. Chroni dziąsła i śluzówkę przed podrażeniem środkami stosowanymi w trakcie zabiegu. Wyraźnie skraca zabieg, a samo jego zakładanie i obecność nie powodują bólu ani problemów z oddychaniem.